PRACOWNIA
Nasi nauczyciele
Agata Kulak - założycielka Pracowni
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku filologia polska ukończyła dwie specjalności: edytorską oraz nauczanie języka polskiego jako obcego. Kilka lat po ukończeniu studiów z uwagi na ogromną pasję nauczania podjęła również podyplomowe studia pedagogiczne.
Nauczycielka specjalizująca się w nauczaniu uczniów szkół średnich. Od lat przygotowująca do matury na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Od roku również nauczycielka ,,Szkoły w Chmurze”. W nauczaniu na pierwszym miejscu stawia relację z uczniem. Zwolenniczka myślenia wizualnego. W trakcie zajęć dużo rysuje na tablicy, tworzy mnóstwo materiałów i schematów, które pomogą uporządkować i zrozumieć nawet najtrudniejszą lekturę.
Prywatnie mama dwóch dziewczynek oraz pasjonatka twórczości Brunona Schulza i Sławomira Mrożka.
Jeden z jej artykułów pt. ,,Mesjasz utknął w Samborze, czyli jak (nie) powstawał Mesjasz Brunona Schulza” znaleźć można w jednym z numerów ,,Schulz/Forum”.
Wojciech Bladoszewski
Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz historii i języka angielskiego na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Uczył także etyki, od niedawna uczy filozofii. Wielbiciel prozy Tadeusza Konwickiego.
Przez szereg lat pracował w szkole podstawowej oraz gimnazjum, teraz uczy języka polskiego w szkole średniej. Zwolennik ,,pracy z dziełem, a nie z opracowaniem”. Podczas zajęć analizuje dużo fragmentów i omawia lekturę ,,krok po kroku”. Na jego zajęciach spodziewać się można rysunków, schematów oraz innych metod wizualnych, które pomogą w zrozumieniu lektury.
Prywatnie miłośnik kotów, fan Depeche Mode, artysta amator (pracuje nas swoją własną powieścią graficzną), lubi popkulturę, komiksy i muzykę.
Małgorzata Sobczak
Dyplomowana nauczycielka języka polskiego. Jej kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe obejmuje pracę w szkole podstawowej oraz liceum. Ukończyła z wyróżnieniem filologię polską na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiowała w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych przy UG. Zdobyła również uprawnienia egzaminatora maturalnego oraz egzaminu ósmoklasisty.
W swojej codziennej pracy wykorzystuje aktywne metody nauczania. Wychodzi z założenia, że nie ma nic gorszego niż nuda na lekcjach, dlatego poczucie humoru i żart to nieodłączni towarzysze jej zajęć.
Pasją, której poświęca niemal każdą wolną chwilę, jest książka oraz tworzenie wszystkiego, co się da na szydełku.
Anna Omielan
Absolwentka filologii polskiej (ukończyła dwie specjalności – teatrologiczną oraz pedagogiczną) oraz psychologii edukacji na Uniwersytecie Gdańskim. Czynny nauczyciel w szkole podstawowej. Zawsze stara się dostosować metody i formy pracy do potrzeb dziecka. Na pierwszym miejscu stawia relację z uczniem. Zwolenniczka metody rysunkowej w nauczaniu. Pasjonatka psychologii poznawczej, neurodydaktyki oraz mitologii – celtyckiej i słowiańskiej.
Martyna Zielińska
Z wykształcenia pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny. Obecnie jest wychowawcą pierwszej klasy szkoły podstawowej, instruktorem gimnastyki korekcyjnej oraz terapeutą ręki. Od lat pracuje z dziećmi na obozach sportowych, koloniach oraz w szkółkach pływania jako wychowawca, trener i kierownik wypoczynku. W edukacji wczesnoszkolnej wykorzystuje innowacyjne metody pracy. Najważniejsze dla niej jest holistyczne i indywidualne podejście do dziecka. Kładzie nacisk na rozwój motoryki wykorzystując takie metody aktywizujące jak: „Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne”, czy Metoda „Dobrego Startu Marty Bogdanowicz”. Wciąż poszukuje nowych metod wspierających rozwój dziecka i kreatywnie wykorzystuje je w codziennej pracy. Cechuje ją wrażliwość na potrzeby dziecka.
Małgorzata Michalska
Absolwentka Mazowieckiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu na kierunku pedagogika o specjalności edukacja początkowa. Po ukończeniu studiów magisterskich ukończyła studia podyplomowe z Pedagogiki Rewalidacyjnej oraz kursy kwalifikacyjne z Oligofrenopedagogiki oraz Terapii Pedagogicznej. Ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie Organizacji i Zarządzania oświatą.
Od paru lat jest dyrektorem przedszkola. Jednak przede wszystkim jest czynnym nauczycielem, który zawsze na pierwszym miejscu stawia dobro i potrzeby Dziecka-Ucznia. W swojej pracy często wykorzystuje metody aktywizujące, które zwiększają skuteczność nauczania i atrakcyjność zajęć.
Cechuje ją duże doświadczenie, wrażliwość i empatia.
W wolnych chwilach lubi spędzać czas na świeżym powietrzu oraz relaksować się przy dobrej książce.
Agata Kulak. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończyła dwie specjalizacje: nauczycielską (nauczanie języka polskiego jako obcego) oraz edytorską.
Pasjonatka prozy Brunona Schulza oraz literatury okresu II wojny światowej.
Pierwsze kroki stawiała jako wykładowca języka polskiego jako obcego w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni oraz jako wykładowca języka polskiego jako obcego na gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu.
Przez wiele lat uczyła również języka polskiego osoby niesłyszące w Polskim Związku Głuchych w Gdańsku. Zamiłowanie pisarskie i edytorskie rozbudziła w sobie podczas praktyk w gdańskim wydawnictwie słowo/obraz terytoria oraz podczas pracy w jednym z czasopism dla mam. Od 4 lat poświęca się nauczaniu gdyńskiej młodzieży.
Prywatnie szczęśliwa mama dwóch cudownych dziewczynek.
Alicja Morena – czynny nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyła pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną oraz animację kulturalną, jak również studia podyplomowe nauczanie plastyki i techniki. Cały czas doskonali i wzbogaca swoje zawodowe umiejętności na licznych kursach i warsztatach dziedziny pedagogicznej, psychologicznej i artystycznej. Ukończyła m.in. arteterapię w pracy z dziećmi i młodzieżą na Akademii dla nauczycieli w Barcelonie (Europass Teacher Academy). Swoją ścieżkę zawodową zaczynała pracując w Domach Kultury prowadząc zajęcia wspomagające naukę szkolną dla najmłodszych, następnie już w szkołach podstawowych jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.
W pracy wykorzystuje metody aktywizujące, uczy poprzez działanie i samodzielne odkrywanie wiedzy. Bardzo ceni sobie pracę z dziećmi oraz młodzieżą. Szanuje ich prawa i traktuje jak młodych ludzi, wartych wysłuchania i wsparcia. Lubi uczyć, inspirować, pokazywać drogę, kierunek do nowej wiedzy, nowych wyzwań i możliwości.
Jest artystyczną i wschodnią duszą. Uwielbia działać, tworzyć, organizować, pomagać.
Małgorzata Wyszyńska. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit blandit, vivamus aliquet malesuada orci aenean conubia nostra, mattis interdum sociosqu sapien semper cubilia tincidunt. Per habitant proin suscipit justo vitae nam diam mauris, sed ultrices feugiat bibendum cum vestibulum. Quis tristique nunc cras pellentesque nascetur integer, aptent dis primis maecenas montes.
Joanna Szynal-Gajewska. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit sociis platea feugiat, rhoncus suspendisse nascetur habitant phasellus etiam est mollis inceptos dapibus, ultrices mus ornare praesent orci porta facilisis parturient eros. Nam eget eleifend ac ad pharetra at potenti, proin urna blandit facilisi pretium condimentum, dictumst sed sollicitudin lacinia natoque class.