ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
Edukacja polonistyczna to nie tylko wiedza przedmiotowa!
TERAPIA RĘKI
Czy Twoje dziecko…
- męczy się podczas wykonywania precyzyjnych zadań domowych?
- nie lubi prac manualnych?
- nie lubi zapinać guzików i wiązać sznurowadeł?
- ma problem z koordynacją ruchową?
- ma nieprawidłową postawę ciała przy pisaniu i czytaniu?
- ma obniżone napięcie mięśniowe?
- ma problem z elastycznością ciała – ruchy dziecka są sztywne i niezgrabne?
Młodziki (6-8 lat) – 16.30
Starszaki (9-12 lat) – 17.30
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Trwa tworzenie treści…
REWALIDACJA
Trwa tworzenie treści…
Zajęcia mają na celu wyrównanie zaległości w opanowaniu wiodących zagadnień na poszczególnych etapach edukacji oraz rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania, pisania, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia, stosowania poznanych reguł.
Główne założenia zajęć:
- eliminacja niepowodzeń szkolnych,
- uzupełnianie istniejących braków,
- stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego
i społecznego dziecka na miarę indywidualnych możliwości.
Dokładne zagadnienia:
- głośne i ciche czytanie ze zrozumieniem,
- swobodne i ukierunkowane rozmowy na podany temat,
- ustne i pisemne układanie planu wydarzeń, listu, opisu, opowiadania, sprawozdania,
- układanie i zapisywanie kilkuzdaniowych wypowiedzi,
- rozpoznawanie głosek, sylab i wyrazów,
- układanie wyrazów i zdań z rozsypanek sylabowych i wyrazowych,
- ćwiczenia w kształtnym pisaniu,
- rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących,
- rozwijanie zdań: zdania pojedyncze i złożone,
- rozpoznawanie części mowy: rzeczownika, czasownika, przymiotnika,
- pisownia rzeczowników w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej,
- określanie rodzaju rzeczownika,
- określanie liczby, osoby i czasu czasownika,
- pisownia zakończeń rzeczowników i czasowników,
- „nie” z różnymi częściami mowy,
- stopniowanie przymiotnika,
- utrwalanie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną,
- pisownia wyrazów wielką literą,
- pisanie z pamięci i ze słuchu.
TRENING UWAŻNOŚCI
Zajęcia, na których uczymy się skupiania uwagi na wykonywanej czynności kontroli nad własnymi emocjami i regeneracji umysłu. Uważność to także poprawianie pamięci i wypracowanie koncentracji na tym, co się dzieje tu i teraz. To nic innego, jak mindfulness – nauka samoregulacji emocjonalnej – życzliwego traktowania samego siebie, nawet jeśli otaczają nas trudne sytuacje. To bardzo ważna umiejętność, którą dzieci będą wykorzystywały nie tylko podczas zajęć w szkole, ale również w codziennym życiu. Podczas zajęć będziemy wykonywać ćwiczenia umysłowe, takie jak gry logiczne, łamigłówki oraz wykorzystamy metody psychoregulacji jak np. trening relaksacyjny Jakobsona.
Dzięki treningowi uważności dziecko zdobędzie umiejętności:
- skupienia uwagi
- radzenia sobie z emocjami
- wydłużenia czasu koncentracji
- wzmocnienia samooceny