ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE

TERAPIA RĘKI

Projekt bez nazwy (5)
Projekt bez nazwy (5)

Czy Twoje dziecko…

  • męczy się podczas wykonywania precyzyjnych zadań domowych?
  • nie lubi prac manualnych?
  • nie lubi zapinać guzików i wiązać sznurowadeł?
  • ma problem z koordynacją ruchową?
  • ma nieprawidłową postawę ciała przy pisaniu i czytaniu?
  • ma obniżone napięcie mięśniowe?
  • ma problem z elastycznością ciała – ruchy dziecka są sztywne i niezgrabne?
Zajęcia te będą trwać 45 min i zostaną podzielone na 3 części:
15 min – ćwiczenia precyzyjne (mające na celu usprawnienie dłoni)
15 min – ćwiczenia równoważne (poprawiające napięcie mięśniowe oraz sam chwyt, co pomoże w lepszym trzymaniu narzędzia pisarskiego)
15 min – ćwiczenia rozmachowe (nauka odwzorowywania liter połączona z pracą sensoryczną – motoryka mała (szycie, praca z masami, piaskiem kinetycznym itp.).
 
SPOTYKAĆ SIĘ  BĘDZIEMY W DWÓCH GRUPACH:
Młodziki (6-8 lat) – 16.30 
Starszaki (9-12 lat) – 17.30
260/msc

Czwartki 16.30 - 17.15 / 17.30 - 18.15

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Trwa tworzenie treści…

260/msc

Piątki 15.00-15.45

REWALIDACJA

Trwa tworzenie treści…

Zajęcia mają na celu wyrównanie zaległości w opanowaniu wiodących zagadnień na poszczególnych etapach edukacji oraz rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania, pisania, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia, stosowania poznanych reguł.

Główne założenia zajęć:

  • eliminacja niepowodzeń szkolnych,
  • uzupełnianie istniejących braków,
  • stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego
    i społecznego dziecka na miarę indywidualnych możliwości.

 

Dokładne zagadnienia:

  • głośne i ciche czytanie ze zrozumieniem,
  • swobodne i ukierunkowane rozmowy na podany temat,
  • ustne i pisemne układanie planu wydarzeń, listu, opisu, opowiadania, sprawozdania,
  • układanie i zapisywanie kilkuzdaniowych wypowiedzi,
  • rozpoznawanie głosek, sylab i wyrazów,
  • układanie wyrazów i zdań z rozsypanek sylabowych i wyrazowych,
  • ćwiczenia w kształtnym pisaniu,
  • rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących,
  • rozwijanie zdań: zdania pojedyncze i złożone,
  • rozpoznawanie części mowy: rzeczownika, czasownika, przymiotnika,
  • pisownia rzeczowników w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej,
  • określanie rodzaju rzeczownika,
  • określanie liczby, osoby i czasu czasownika,
  • pisownia zakończeń rzeczowników i czasowników,
  • „nie” z różnymi częściami mowy,
  • stopniowanie przymiotnika,
  • utrwalanie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną,
  • pisownia wyrazów wielką literą,
  • pisanie z pamięci i ze słuchu.
260/msc

Piątki 16.00-16.45

TRENING UWAŻNOŚCI

TU
TU

Zajęcia, na których uczymy się skupiania uwagi na wykonywanej czynności kontroli nad własnymi emocjami i regeneracji umysłu. Uważność to także poprawianie pamięci i wypracowanie koncentracji na tym, co się dzieje tu i teraz. To nic innego, jak mindfulness – nauka samoregulacji emocjonalnej – życzliwego traktowania samego siebie, nawet jeśli otaczają nas trudne sytuacje. To bardzo ważna umiejętność, którą dzieci będą wykorzystywały nie tylko podczas zajęć w szkole, ale również w codziennym życiu. Podczas zajęć będziemy wykonywać ćwiczenia umysłowe, takie jak gry logiczne, łamigłówki oraz wykorzystamy metody psychoregulacji jak np. trening relaksacyjny Jakobsona.


Dzięki treningowi uważności dziecko zdobędzie umiejętności:

  • skupienia uwagi
  • radzenia sobie z emocjami
  • wydłużenia czasu koncentracji
  • wzmocnienia samooceny
260/msc

Piątek 17.00 - 17.45