dogadam się logo

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Zajęcia, których potrzebuje Twoje dziecko!

TERAPIA RĘKI z elementami gimnastyki korekcyjnej

Projekt bez nazwy (5)
Projekt bez nazwy (5)

Czy Twoje dziecko…

  • męczy się podczas wykonywania precyzyjnych zadań domowych?
  • nie lubi prac manualnych?
  • nie lubi zapinać guzików i wiązać sznurowadeł?
  • ma problem z koordynacją ruchową?
  • ma nieprawidłową postawę ciała przy pisaniu i czytaniu?
  • ma obniżone napięcie mięśniowe?
  • ma problem z elastycznością ciała – ruchy dziecka są sztywne i niezgrabne?
Zajęcia te będą trwać 45 min i zostaną podzielone na 3 części:
15 min – ćwiczenia precyzyjne (mające na celu usprawnienie dłoni)
15 min – ćwiczenia równoważne (poprawiające napięcie mięśniowe oraz sam chwyt, co pomoże w lepszym trzymaniu narzędzia pisarskiego)
15 min – ćwiczenia rozmachowe (nauka odwzorowywania liter połączona z pracą sensoryczną – motoryka mała (szycie, praca z masami, piaskiem kinetycznym itp.).
 
SPOTYKAĆ SIĘ  BĘDZIEMY W DWÓCH GRUPACH:
Młodziki (6-8 lat) – 16.30 
Starszaki (9-12 lat) – 17.30
260/msc

Czwartki 16.30 - 17.15 / 17.30 - 18.15

JUŻ W SZKOLE! - zajęcia wyrównawcze dla klas pierwszych

Głównym celem zajęć jest wyrównanie szans edukacyjnych oraz zminimalizowanie niepowodzeń szkolnych poprzez rozbudzenie motywacji do nauki oraz stosowanie różnorodnych form aktywizacyjnych. Dzieci na zajęciach utrwalają mówienie i słuchanie poprzez usprawnienie percepcji słuchowej i słuchu fonemowego w tym rozróżnianie spółgłosek, samogłosek oraz dokonywanie analizy i syntezy sylabowej. Uczniowie udoskonalą technikę czytania oraz umiejętności grafomotoryczne. Pracujemy indywidualnie i w parach, a zadania dostosowane są do indywidualnych możliwości dzieci.

 

Dokładne zagadnienia:

  • analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów,
  • nauka czytania wyrazów i zdań; tekstu pisanego i drukowanego,
  • swobodne wypowiedzi w oparciu o doświadczenia własne, historyjki obrazkowe i przeczytane teksty,
  • wdrażanie do formułowania pytań i odpowiedzi,
  • opowiadanie poznanych treści,
  • ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania,
  • nauka pisania liter, połączeń literowych i wyrazów,
  • przepisywanie i odwzorowywanie krótkich zdań i tekstów,
  • układanie wyrazów, zdań z rozsypanek,
  • rozpoznawanie i pisanie zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących,
  • wielka litera, kropka, znak zapytania i wykrzyknik.
260/msc

Piątki 15.00-15.45

BYSTRZAKI - zajęcia wyrównawcze dla klas trzecich

Zajęcia mają na celu wyrównanie zaległości w opanowaniu wiodących zagadnień na poszczególnych etapach edukacji oraz rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania, pisania, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia, stosowania poznanych reguł.

Główne założenia zajęć:

  • eliminacja niepowodzeń szkolnych,
  • uzupełnianie istniejących braków,
  • stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego
    i społecznego dziecka na miarę indywidualnych możliwości.

 

Dokładne zagadnienia:

  • głośne i ciche czytanie ze zrozumieniem,
  • swobodne i ukierunkowane rozmowy na podany temat,
  • ustne i pisemne układanie planu wydarzeń, listu, opisu, opowiadania, sprawozdania,
  • układanie i zapisywanie kilkuzdaniowych wypowiedzi,
  • rozpoznawanie głosek, sylab i wyrazów,
  • układanie wyrazów i zdań z rozsypanek sylabowych i wyrazowych,
  • ćwiczenia w kształtnym pisaniu,
  • rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących,
  • rozwijanie zdań: zdania pojedyncze i złożone,
  • rozpoznawanie części mowy: rzeczownika, czasownika, przymiotnika,
  • pisownia rzeczowników w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej,
  • określanie rodzaju rzeczownika,
  • określanie liczby, osoby i czasu czasownika,
  • pisownia zakończeń rzeczowników i czasowników,
  • „nie” z różnymi częściami mowy,
  • stopniowanie przymiotnika,
  • utrwalanie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną,
  • pisownia wyrazów wielką literą,
  • pisanie z pamięci i ze słuchu.
260/msc

Piątki 16.00-16.45

TRENING UWAŻNOŚCI

TU
TU

Zajęcia, na których uczymy się skupiania uwagi na wykonywanej czynności kontroli nad własnymi emocjami i regeneracji umysłu. Uważność to także poprawianie pamięci i wypracowanie koncentracji na tym, co się dzieje tu i teraz. To nic innego, jak mindfulness – nauka samoregulacji emocjonalnej – życzliwego traktowania samego siebie, nawet jeśli otaczają nas trudne sytuacje. To bardzo ważna umiejętność, którą dzieci będą wykorzystywały nie tylko podczas zajęć w szkole, ale również w codziennym życiu. Podczas zajęć będziemy wykonywać ćwiczenia umysłowe, takie jak gry logiczne, łamigłówki oraz wykorzystamy metody psychoregulacji jak np. trening relaksacyjny Jakobsona.


Dzięki treningowi uważności dziecko zdobędzie umiejętności:

  • skupienia uwagi
  • radzenia sobie z emocjami
  • wydłużenia czasu koncentracji
  • wzmocnienia samooceny
260/msc

Piątek 17.00 - 17.45